نحوه چیدمان قلب هر خانه ( آشپزخانه )

قلب هر خانه آشپزخانه ی آن خانه می باشد و آن چیزی که بیش از هر چیزی در این قسمت مورد توجه افراد قرار می گیرد و آن ها را به سمت خودش جلب می نماید کابینت هایی است که در داخل آن قرار داده شده است .

اکثر خانم ها دوست دارند که کابینت های آشپزخانه شان مقاوم بوده و رنگ آن زیبا باشد و به مرور زمان از چشم آن ها نیفتد و باعث خستگی شان نگردد . برای همین باید در انتخاب و خرید کابینت بسیار دقت داشته باشید و حتماً قبل از خرید اطلاعاتی را در این زمینه داشته باشید . تا بتواند این اطلاعات به شما در زمان خرید کمک زیادی کند . و شما بتوانید کابینتی را با قیمت مناسب و ظاهری زیبا و مقاوم برای آشپزخانه تان تهیه کنید .

در بازار چندین نوع کابینت وجود دارد .

که به دو دسته کابینت های مدرن و کلاسیک دسته بندی می شوند . نام دیگر کابینت های کلاسیک ، سنتی می باشد . این نوع کابینت ها دارای ارتفاع کم و عرض و عمق بیش تری می باشند . در اکثر موارد از چوب برای تهیه این نوع کابینت ها استفاده می شود در این نوع کابینت ها از حاشیه استفاده می شود که این مورد می تواند از تفاوت های چشم گیر آن ها باشد و باعث می گردد که کابینت ها ظاهر زیبایی را به خودشان بگیرند .

اما مشخصه بارز کابینت های مدرن ظاهر ساده ی آن ها می باشد . ارتفاع این نوع کابینت ها بلند و عرض آن ها کم تر می باشد .

آن چه که در هنگام خرید کابینت ها باید به آن دقت داشته باشید تمام ام دی اف بودن آن ها می باشد منظور این است که کانتر یا همان اسکلت کابینت ها و درها و ... باید همگی از جنس ام دی اف باشند و دقت داشته باشید که از صفحات شرکتی برای کابینت خودتان استفاده نمایید زیرا صفحات شرکتی یک تکه و با دوام تر می باشند . صفحات کابینت ها در بازار به 5 دسته تقسیم بندی می شوند . که شامل صفحه کابینت ام دی اف 32 میل، روکش اچ پی ال با صفحه نئوپان ، روکش اچ پی ال با صفحه ام دی اف ، روکش اچ پی ال با صفحه سنگ مصنوعی تمام اکریلیک و روکش ملامینه با صفحه پلی وود .

در بین این نوع دسته بندی صفحه ای که کاربرد آن بیش از بقیه صفحات است همان صفحه ام دی اف 32 میل می باشد که روکش آن از جنس اچ پی ال می باشد . این نوع صفحات دارای مقاومت بیش تری در مقابل آب و خرابی می باشند در مقابل آن ها صفحات نئوپان دارای قیمت کم تری بوده اما در مقابل آب و خراش و آتش دارای مقاومت کم تری می باشند و خیلی زود کیفیت خودشان را از دست می دهند .

محصول دیگری نیز در بازار وجود دارد به نام پلی وود و جنس آن از چوب و پلاستیک می باشد و دارای ضخامت بسیاری می باشد . این نوع کابینت ها هم در مقابل رطوبت ، آتش و آب مقاوم می باشند . از دیگر مشخصه های این نوع کابینت ها می توان به مقاومت در مقابل مواد شیمیایی و قابلیت تعمیر و دارا بودن وزنی مناسب و سبک و ضد لک بودن آن ها اشاره نمود .

ما برای شما پیشنهادهایی برای تهیه کابینت داریم که در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت .

همان طور که می دانید رنگ و طرح کابینت ها می تواند در دیده شدن آشپزخانه تان بسیار تأثیر بگذارد . در صورتی که فضای آشپزخانه تان کوچک است و نورگیری آن کم می باشد توصیه می شود که از کابینت هایی با رنگ روشن استفاده نمایید و از رنگ هایی مثل قهوه ای ، قرمز ، آبی و ... بپرهیزید . چرا که این نوع رنگ بندی خیلی زود دل شما را خواهد زد . شما می توانید از تلفیقی از رنگ های گرم و سرد استفاده کنید و فضای آشپزخانه تان را به یک فضای دلنشین و گرم مبدل سازید .

در صورتی که سقف آشپزخانه تان کوتاه است بهتر است که از کابینت های چوبی با خطوط و دستگیره های عمودی استفاده نمایید و در صورتی که سقف بلندی دارد از کابینت های چوبی با خطوط و دستگیره های افقی استفاده نمایید هم چنین اگر وسایل آشپزخانه تان زیاد است می توانید از قسمت های ملحقات کابینت های تان استفاده کنید و هم چنین زمان خرید کابینت از سینی ، کشو و قفسه و ... هم استفاده نمایید با این کار هم محیط آشپزخانه تان خلوت تر خواهد شد و هم این که به محیط زیبایی خاصی را خواهید بخشید .

یراقی که برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد نیز بسیار مهم می باشد . ظرافت در زمان خرید این گونه وسایل نیز دارای اهمیت می باشد اما سعی کنید یراق آلات تان بسیار هم ظریف نباشد زیرا با چند بار باز و بسته شدن کشوهای کابینت بسیار زود مقاومت خودشان را از دست خواهند داد و می شکنند . اگر محدودیت فیزیکی و یا نقص عضوی دارید می توانید از یراق آلات مخصوص که دربازار وجود دارد استفاده کنید . با استفاده از این ابزارها می توانید به راحتی از کابینت های آشپزخانه تان استفاده کنید .

درست است که کابینت ها تأثیر بسیاری در چشم انداز آشپزخانه تان دارند اما تنها به وسیله آن ها نمی توانید آشپزخانه ی زیبایی را داشته باشید . بعد از این که کابینت های آشپزخانه تان را انتخاب کردید باید به فکر پیشخوان باشید دقت داشته باشید که پیشخوان باید دارای مقاومت بسیاری بوده و هم چنین ضد خش و لک هم باشد .

در بازار به جز کابینت های معمولی کابینت های سفارشی و نیمه سفارشی هم وجود دارند در کارگاه ها معمولاً کابینت های معمولی به صورت پیش ساخته وجود دارند و بعد از انتخاب شما بسیار سریع آماده شده و به شما تحویل داده می شود .

اما کابینت هایی که به صورت نیمه سفارشی گفته می شوند مشتری می تواند شکل و اندازه کابینت مورد نظر را با توجه به بودجه ای که دارد انتخاب نماید . در کابینت های سفارشی همان طور که از نام آن ها پیداست شما این اجازه را خواهید داشت نسبت به فضایی که در اختیار دارید و با توجه به شکل و طرح مورد نظرتان آن کابینت را سفارش بدهید تا طبق درخواست شما کابینت طراحی شود اما زمان تحویل آن نسبت به کارهای آماده طولانی تر خواهد شد .

در هنگام خرید کابینت باید به چه نکاتی دقت داشته باشیم .

سعی کنید لولاهایی را انتخاب کنید که از نوع آرام بند باشند . حتی برای یراق آلات هم می توانید از نوع آرام بند آن ها استفاده نمایید . لولاهای آرام بند باعث می گردند که در هنگام رها شدن در کابینت ها آرام بسته شوند . برای تهیه آب چکان جنسی را تهیه کنید که پس از استفاده زنگ نزنند و جنس آن ها از نوع مرغوب باشد . در زمان خرید آب چکان از فروشنده بخواهید که آب چکان ضد زنگ باشد .

در بازار نوعی کابینت آشپزخانه به نام های گلاس براق وجود دارد که معمولا این نوع کابینت ها از جنس چینی می باشند در صورتی که به روکش آن ها دقت کنید متوجه موج دار بودن آن ها خواهید شد اگر قصد خرید این نوع کابینت ها را دارید سعی کنید که از مدل های گلاس های خارجی تهیه کنید که مقاومت این نوع کابینت ها بیش تر می باشد البته باید برای تهیه این نوع کابینت ها هزینه بیش تری را بپردازید . هم چنین می توانید کابینت های کلاسیک را تهیه کرده و روی آن ها را ابزار بزنید .

شما در هنگام خرید کابینت این حق را دارید که مدل ابزار تان را نیز به دلخواه خودتان انتخاب کنید با سفارش شما ابزار مورد نظر توسط دستگاهی مخصوص بر روی کابینت ها ایجاد می گردد . شما این امکان را نیز خواهید داشت که از روکش دلخواه خودتان برای کابینت خانه تان استفاده نمایید هم چنین دست تان برای انتخاب نمودن روکش کابینت ها نیز باز می باشد . یکی از نکاتی که حین خرید کابینت ها باید به آن توجه ویژه ای را داشته باشید سینک آشپزخانه می باشد .

سعی کنید سینکی را تهیه کنید که جنس آن از نوع پی وی سی باشد زیرا تنها جایی که بیش از دیگر قسمت ها در معرض خرابی قرار خواهد گرفت سینک آشپزخانه می باشد . سینک هایی که از نوع پی وی سی هستند پلاستیک بیش تری در ساخت آن ها به کار رفته است هم چنین مقاومت سینک و کابین آن نیز بیش تر بوده و همین عوامل باعث می گردد که عمر سینک آشپزخانه تان طولانی تر گردد برای همین توصیه می شود که از ضخامت 16 میل برای انتخاب کابین آشپزخانه تان استفاده نمایید زیرا این ضخامت گزینه خوبی می تواند باشد .

جهت سفارش طراحی کابینت آشپزخانه به صفحه طراحی کابینت مراجعه نمایید.

طراحی کابینت

نظری وجود ندارد

یک نظر بگذارید