طرز دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای

آشپزخانه یکی از پیچیده ترین فضاها در طراحی خانه است و دریافت چگونگی طراحی یک آشپزخانه جزیره ای برای صاحبخانه ها می تواند گیج کننده باشد.

با اینکه هیچ فرمول منظمی برای دریافت چگونگی سایزبندی یک آشپزخانه جزیره ای وجود ندارد، برخی راهنماییهای اندازه گیری می توانند کمک کننده باشند. طراحان آشپزخانه پیشنهادات خوبی در زمینه طراحی آشپزخانه جزیره ای می دهند.

1.کارکرد جزیره چیست؟

پیش از اینکه در مورد راه حلهای ذخیره هوشمندانه و نوعی که می خواهید فکر کنید، ببینید کارکرد اصلی جزیره چه می خواهید باشد. در بیشتر جزیره ها قسمتی به پخت و پز و قسمتی به خوردن اختصاص داده شده است، ولی تأکید شما بر روی چیست؟ کار، پخت و پز، تمیزکاری، خوردن یا سرگرمی؟ یا از آن برای هر چیزی شامل انجام تکالیف و پروژه های منزل استفاده می کنید؟

اگر شما در جزیره خواهان وسایل برقی و سینک ظرفشویی هستید، نیاز به فضای بیشتری دارید. اگر فقط برای غذا خوردن خودمانی استفاده شود، محل نشستن باید برای شما اولویت داشته باشد. به گفته اهمن : بحث در مورد یک آشپزخانه جزیره ای در واقع فقط زیرمجموعه ای از موضوعاتی است که طرح کلی آشپزخانه و فضای اطراف باید آن را حل کند". "در طرح کلی، چیزی که حق اختیار به جزیره می دهد، جریان کلی کار و الگوهای زندگی است. جزیره بخشی از راه حل می باشد، و این همان است که بیشتر بحثها باید روی آن تمرکز داشته باشند. سپس جزئیات در سر جای خود قرار می گیرند."

2.چه وسایلی را در آشپزخانه جزیره ای نیاز دارید؟

اگر تصمیم به تلفیق وسایل در جزیره دارید، باید برای کارکردعلاوه بر فضا نیز طرح ریزی کنید. "اگر سینک اصلی در جزیره است، شما نیاز به ظرفشو دارید و باید تصمیم بگیرید آیا ظرفشویی در سمت راست یا چپ سینک باشد."اگر این قسمت قرار است اصلی ترین ناحیه باشد، شما نیاز به سطل زباله و بازیافت در آن حوالی دارید.

آشپزخانه تان چقدر بزرگ است؟ اگر آشپزخانه بزرگی دارید و یخچالتان نزدیک جزیره نیست، ممکن است نیاز به یک یخچال زیر کابینتی کوچک در آن نزدیکی داشته باشید. اگر شما قصد نصب گاز صفحه ای دارید، فضای لازم برای تهویه دود یا هود را در نظر بگیرید. لیستی از چیزهایی که می خواهید در جزیره باشد به ترتیب اولویت تهیه نمایید. ممکن است نتوانید همه را در آشپزخانه داشته باشد، اما سعی کنید حداقل 5 ویژگی اصلی را داشته باشید.

3. چه مقدار فضای انبار نیاز دارید؟

بخش زیادی از این مورد بستگی به طرح آشپزخانه تان دارد. اگر فضای زیادی برای کابینت بندی در آشپزخانه دارید، آشپزخانه جزیره ای شاید اولویت شما نباشد. اگر این مهمترین ناحیه برای شما باشد، سینک و سایر وسایل برقی ممکن است در اولویت باشند، اما سعی کنید فضایی برای ابزار آشپزخانه و تخته های برش نزدیک سینک ایجاد کنید.

به گفته جاستریچ "بطور نمونه کابینتهای اصلی 24 اینچی پشت به پشت به کارکرد زیر جزیره کمک می کند." "اما سعی کنید مطمئن شوید جزیره شما زیاد بزرگ نیست".

اهمن پیشنهاد می دهد که عرض جزیره را 3 فوت بگیرید، تا بهتر بنظر رسد، گرچه گاهی یک عرض 2 فوتی مناسب است. طول می تواند به اندازه 4 فوت باشد، اما وی طراحی برای حداقل 7 فوت، در صورتی که می خواهید با سینک، ظرفشویی و گاز صفحه ای همساز باشد را پیشنهاد می دهد.

پیشنهاد دکوراسیونی : جهت استفاده بهینه ازاتاق با فضای کوچک از تخت خواب تاشو استفاده نمایید.

4.بلندی میز کابینت آشپزخانه چقدر باشد؟

اول از همه ارتفاع صندلیها را معین کنید. اگر می خواهید چهارپایه های بلند در جزیره بگذارید، باید تصمیم بگیرید 36 یا 42 اینچی باشد. یک چهارپایه 42 اینچی احتمالاً انعطاف بیشتری دارد، جزیره را می توان در دو سطح طراحی نمود، با قسمت کار که برای کار کردن پایین تر تنظیم می شود و قسمت ناهارخوری که بلندتر بوده و با چهارپایه ها سازگار است. فاصله بین این دو، فضای مفیدی برای وسایل الکتریکی است.

5. چطور این میز در طرح آشپزخانه می تواند جای گیرد؟

 آشپزخانه هر چیزی هست بجز قسمتی ناپویا، ماهیت شلوغ این فضا اینگونه می طلبد که هر بخشی بطور منسجم طراحی کابینت شود. مطمئن شوید که قسمت کاری جزیره می تواند در تقابل با میز آشپزخانه باشد. آیا با بقیه آشپزخانه تان ارتباط معقولی دارد؟ آیا می تواند مثلث سینک، اجاق و یخچال را تکمیل کند؟ یا آیا نیاز به بخش کاری دیگری با سینک دارید؟

ناحیه کف باز اطراف جزیره نیز به برخی برآوردها نیاز دارد. اهمن حدود 3 فوت فضای کف را در انتهای جزیره پیشنهاد می دهد. قسمتهای کاری جزیره باید به عنوان میتیمم 42 اینچ فضا داشته باشند، ولی بیش از 5 فوت معمولاً لازم نیست. قسمت سرگرمی و غذاخوری جزیره معمولاً توسط فضای مجاور، یعنی اتاق ناهارخوری یا نشیمن در صورتی که یکی وجود داشته باشد تعیین شده اتست.

بستگی دارد. جزیره ها اغلب نقطه اصلی گردآوری و کار در آشپزخانه هستند، بنابراین افکار زیادی حول آنها می چرخد. به گفته اهمن " هرکس با درکی از تناسب و کسی که در طراحی برای تمام کاربردهای پیشنهادی دقت دارد، می تواند این را درک کند. ولی نه هر کسی. یک طراح یا معمار در انجام این کار بخصوص زمانی که با بیش از فقط یک آشپزخانه برای انجام کار سروکار داریم می تواند رهگشا باشد.

نظری وجود ندارد

یک نظر بگذارید