ابتکارهایی برای آشپزخانه ها و بهینه سازی آشپزخانه

قلب هر خانه ای آشپزخانه ی آن خانه می باشد و خانم های خانه اکثر وقت خودشان را در طول روز در این مکان سپری می نمایند . بنابراین علاوه بر این که یک آشپزخانه باید فضای کافی برای قرار دادن انواع وسایل را داشته باشد باید از حداکثر فضای آن نیز برای چینش وسایل استفاده نمود ، آشپزی خانه باید یک مکان امن برای آشپزی باشد.

ایده برای کابینت آشپزخانه

در ادامه مطلب چند ایده برای تان دارم که با این ایده ها می توانید از فضای آشپزخانه تان به صورت بهینه استفاده کنید و دیگر نگران کمبود جا نباشید.

1.  در کابینت های یتان یک قفسه مخصوص سبزی جات داشته باشید . در کابینت آشپزخانه ساده می توانید قفسه هایی را تعبیه کنید ، مکانی برای قرار دادن سیب زمینی ، پیاز و دیگر سبزی جات که در فضاهای آزاد نگه داری می شوند . این نوع قفسه ها برای استفاده راحت تر به صورت کشویی ساخته شده اند .
2.  برای جای دادن قابلمه های بزرگ از قفسه های کوچک استفاده نمایید . با قرار دادن قفسه ای به شکل نیم دایره که با بازو بسته کردن در کابینت ها این قفسه ها نیز به همراه در به قسمت بیرون انتقال می یابند .
3.  مواد شوینده تان را در جای مخصوصی قرار دهید . در قسمت پایین کابینت ظرفشویی ، محلی برای قرار دادن مواد شوینده و ... می باشد . برای حفظ بیش تر این مواد ، می توانید قفسه های فلزی را در قسمت داخلی در کابینت تعبیه نمایید ، و از بقیه فضای داخلی کابینت برای دیگر مصارف تان استفاده کنید .
4.  کمدچه به شکل ویترین : در کابینت های مدل جدید ، به جای ویترین هایی با درب های شیشه ای ، از کمدچه های ساده ای با درهایی از جنس پلاستیک مات استفاده می کنند .
5.  قفسه های ساده مانند کیسه : ابتکار بسیار جالبی در این مدل صورت گرفته است . برای نگه داری موادی چون شکلات ، پفک و ... که بسته بندی دارند ، طبقات مخصوصی ساخته شده است که بسیار ساده می باشند و به راحتی نیز قابل استفاده هستند . این مدل  از دو عدد چهار چوب فلزی به شکل کشو ساخته شده است که سبدی حصیری داخل آن قرار گرفته است . و شما داخل سبد می توانید این گونه خوراکی های تان را نگه داری کنید .
6.  کشویی برای نگه داری قاشق و چنگال : این کشو بسیار باریک و کم حجم می باشد ، و فضای آن به طور کامل تقسیم بندی شده است و دارای این قابلیت می باشد که بتوانید سرویس قاشق و چنگال تان را داخل آن جای دهید . بدین ترتیب در یک فضای کاملا تقسیم بندی شده ، هر چیزی در جای خودش قرار گرفته است .
7.  قفسه ای برای نگه داری قابلمه ها : قابلمه ها از جمله ظروف حجیمی هستند که نیاز به فضای زیادی دارند . معمولا افراد برای این که جای کم تری را اشغال نمایند چند عدد آن ها را داخل هم دیگر می گذارند و داخل کابینت قرار می دهند . در هنگام استفاده نیز با مشکلات زیادی روبه رو می شوند اما در این مدل قفسه ای به شکل دایره تعبیه شده است که به وسیله یک محور در قسمت میانی به آسانی می چرخد و شما به راحتی می توانید ظرف مورد نظرتان را بیابید . البته بهتر است که برای دسترسی بهتر به ظروف ، این مدل را در نزدیکی اجاق گازتان قرار دهید .

نظری وجود ندارد

یک نظر بگذارید