آشنایی با مکان های مناسب در خانه

در هر خانه ای بخشی برای انبار کردن وسایل شناخته شده وجود دارد که این بخش به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

خانه خوب

سعی کنید که این فضاها را در خانه تان کشف کنید و از آن بهره ببرید برای مثال :
1.  از اختلاف میان دو دیوار و یا فاصله میان دیوارها می توانید یک رخت آویز زیبا بسازید و لباس هایی را که کم تر مورد استفاده قرار می دهید را در آن جا انبار کنید .
2.  در فاصله میان کف اتاق و کمد ها نیز کشوهای باریکی را بسازید و وسایل شکستنی و با ارزش مثل سینی ها و دیس های چینی را داخل آن ها قرار دهید . البته حوله ها و لباس های زیرتان را نیز می توانید داخل این کشوها بگذارید . و با یک فشار ساده نیز می توانید آن ها را ببندید .
3.  قسمت خالی بالای کابینت های تان را تا سقف کاذب ادامه بدهید . در اکثر آشپزخانه ها بخش بالایی کابینت ها بدون استفاده باقی می ماند . شما می توانید بخشی از وسایل آشپزخانه تان را کم تر از آن ها استفاده می کنید را در این قسمت ها بگذارید .
4. کتاب ها و مجلات در آپارتمان ها دردسر ساز هستند . اگر در منزل تان کمدهایی را دارید که دارای عمق مناسبی هستند می توانید قسمت عقبی آن ها را توسط یک دیوار کاذب جدا کنید و از آن به عنوان کتاب خانه استفاده نمایید .
5.  اگر بین کابینت آشپزخانه و داخل ان ها فضای خالی وجود دارد توسط وسایل مناسب آن ها را تجهیز کنید تا بتوانید از فضای موجود بیش ترین استفاده عملی را کنید . برای مثال به جای این که ادویه ها را در ظروف تزئینی بریزید می توانید از ظروفی استفاده کنید که بتوانید آن ها را روی هم چیده و از فضا بیش ترین استفاده را کنید . و یا در کابینت هایی که داخل آن چنگال و بشقاب ها را گذاشته اید می توانید به جای چیدن آن ها از سبدهای مسطح و یا طبقه های کشویی استفاده نمایید . در مورد گوشه ها که اکثرا بدون استفاده باقی می مانند می توانید از تجهیزات مثلثی شکل بهره ببرید و وسایلی چون نمک پاش ها را در آن قسمت ها بگذارید .
6.  فضای زیر پله ها را در یابید و توسط پرده های رنگین با یک در مناسب می توانید آن جا را انباری کنید و مواد غذای خشک هم چن برنج و روغن را آن جا بگذارید .
7.  به نظر شما آیا نحوه چیدن مبلمان و وسایل به خصوص وسایل داخل آشپزخانه تان به خوبی صورت گرفته است ؟ در خیلی از موارد تنها با یک تجدید نظر ساده می توانید فضای بیش تری را برای قرار دادن وسایل اضافی منزل تان ایجاد نمایید .
8.  معمولا کمد های لباس یکی از مهم ترین عنصر ها برای انبار کردن در خانه می باشند . به جای این که در اتاق های تان کمدهای کوچکی را بسازید . سعی کنید که کمدهایی را بسازید که تا سقف  ادامه داشته باشند . گذاشتن کشوها در سایز های متفاوت باعث می گردد که ظرفیت کمد ها افزایش یابد و نظم بیش تری نیز در آن ها ایجاد گردد . هم چنین تمهیداتی را در نظر بگیرید تا بتوانید در کمدهای تان وسایل بزرگ و حجیمی چون بالش ها را نیز قرار دهید .
9.  تجهیزات مربوط به موتورها معمولا فضای زیادی را اشغال می کنند با این وجود شما خواهید توانست فضایی را برای انبار کردن این گونه ابزار آلات ایجاد کنید . می توانید از کابینت های دست دوم برای این کار استفاده کنید در هنگام نصب دقت داشته باشید که ارتفاع اتومبیلی که در کنار آن پارک خواهد شد به چه میزان است . بهتر است که از کابینت های درداراستفاده کنید زیرا وسایل آن بر روی اتومبیل دیگر سقوط نخواهد کرد .
در تعداد زیادی از خانه ها در قسمت انتهای راه پله ها و یا در ابتدای آن ها یک اتاق کوچکی قرار دارد که معمولا برای انباری استفاده می شود . اگر وسایل اضافی تان را به داخل آن بیندازید آن ها بدون نظم روی هم دیگر انباشته می گردند . و به زودی دیگر فضای آن قابل استفاده نخواهد بود . اگر برای آن قفسه های کوچکی را تعبیه کنید و درکنار دیگر وسایل می توانید از همین فضای کوچک نیز استفاده بهینه کنید و این مسئله نگرانی شما را برای یافتن یک مکان مناسب برای انبار کردن وسایل اضافی از بین خواهد برد .
سعی کنید در هنگام خرید مبلمان و دیگر وسایل چوبی مواردی را بخرید که دارای کشو هستند . برای مثال اگر تخت خواب فرزند شما دارای یک کشو در قسمت زیر و یک کمد کوچک در بالای آن باشد دیگر نگران گذاشتن ملافه ها نخواهید بود.

نظری وجود ندارد

یک نظر بگذارید