X

دکور آشپزخانه بسیار مهم و با اهمیت می باشد

آشپزخانه به عنوان کانون مرکزی خانه به خصوص برای ما ایرانی ها می باشد وبانوان و کدبانویان ایرانی تمامی وقت خود را در آن صرف می کنند ، بنابراین دکور آشپزخانه بسیار مهم و با اهمیت می باشد تا از خستگی افراد جلوگیری کند .

در زیر مطالبی برای شما آورده شده است که بسیار کاربردی و مهم می باشد تا یک دکور زیبا به محیط آشپزخانه تان ببخشید .

نکته ی 1 – وسائل اضافی را جمع کنید :

هر چه آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته تر باشد باعث می شود تا شما از کار کردن در آن لذت نبرده و یا حتی دچار سردرگمی و گیجی شوید ، بنابراین تمامی وسائل اضافی که بر روی کابینت ها ، بر روی میز ناهار خوری و یا حتی بر روی سر یخچال و فریز می باشد ؛ را جمع کنید و آن ها را درون کابینت آشپزخانه بگذارید و وسائلی را که به آن ها نیاز دارید بر روی کابینت ها قرار دهید .

نکته ی 2 – خلاقیت به خرج دهید :

با استفاده از فکر وایده خلاقانه خود قفسه های چوبی و یا پلاستکی زیبا درست کنید و از آن برای گذاشتن وسائلی نظیر نمک پاش ، ظروف ادویه و .... استفاده کنید و با این کار روی کابینت خود را خلوت کنید .

نکته ی 3 – یخچال و فریزر را به یک قاب زیبا تبدیل کنید :

روی در یخچال و فریز را پر از عکس های فرزندان ، همسر و عکس های خانوادگی کنید و وسائل دکوری آهن ربایی را بر روی در آن ها نصب کنید ، این کار باعث می شود تا شما با دیدن این عکس ها یک احساس خوب و خوشایند کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید .

نکته ی 4 – میز آشپزخانه را شلوغ نکنید :

بر روی میز آشپزخانه یک رومیزی گل دار زیبا که متناسب با رنگ کاشی ها و سرامیک می باشد ، پهن کنید سپس یک گلدان زیبا بر روی آن قرار دهید و از گذاشتن وسائل اضافی که موجب شلوغی و به هم ریختگی میز ناهار خوری و آشپزخانه می شود جلوگیری کنید .

نکته ی 5 – با میوه ها و گل های خشک قاب زیبا درست کنید :

گل های خشک و میوه های خشک شده را دور نیندازید بلکه می توانید با آن ها یک قاب زیبا بسته به سلیقه خود درست کنید و آن را بر روی دیوار آشپزخانه نصب کنید ، تا اعضای خانواده و دیگران با دیدن آن از هنر و سلیقه شما لذت ببرند .

نکته ی 6 – از ظروف سنگین استفاده نکنید :

اگر به فکر سلامتی خود هستید استفاده از ظروف سنگین را کاملا کنار بگذارید زیرا این نوع ظروف آسیب های جدی به شما وارد می کند بنابراین از ظروف سبک برای انجام کار هایتان استفاده کنید .

نکته ی 7 – اطراف سینک ظرف شویی را خلوت کنید :

سینک ظرف شویی باید کاملا خلوت باشد و از جا مایع هایی استفاده کنید که دارای جای اسکاچ هم می باشند این کار باعث عدم شلوغی و به هم ریختگی آشپزخانه می گردد.

پست های مرتبط