X

دکوراسیون آشپزخانه های اوپن

اگر آشپزخانه ی شما هم اوپن است ، باید در هنگام چیدمان و مرتب کردن وسایل به برخی نکات دقت کنید . این نوع آشپزخانه ها برخلاف آشپزخانه های قدیمی ، از سمت سالن پذیرایی دید دارند و برای همین مرتب چیدن وسایل داخل آشپزخانه بر قسمت پذیرایی نیز تأثیر گذار می باشد و ...

  1. رنگی که برای کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه های اوپن انتخاب می گردد باید طوری باشد که لک ها را به سرعت نشان ندهد . کف آشپزخانه نیز باید از جنسی باشد که به راحتی تمیز شود . نورپردازی آن باید خوب باشد و یک هود مناسب نیز برای تهویه هوا داشته باشد این ها از ضروریات یک آشپزخانه خوب می باشد .
  2. ظروفی چون قابلمه ها و دیگر وسایل برقی را در محل هایی که محل قرار گیری مبلمان است خودداری کنید . قابلمه ها و وسایل برقی تان را داخل کابینت آشپزخانه بگذارید .
  3. تمامی آشپزخانه ها دارای سه نقطه حیاتی می باشند : نقطه مقابل گاز ، ظرف شویی و میز کار و یا کابینتی که اکثر کارها بر روی آن انجام می گیرد . سایر وسایل در آشپزخانه باید به گونه چیده شوند که فضای کافی برای حرکت و کار در مقابل این سه ناحیه وجود داشته باشد . وسایلی را که مورد نیاز است در اطراف همان قسمت ها قرار دهید تا در هنگام نیاز مجبور نباشید که زیاد تحرک داشته باشید . وسایلی چون ادویه ها ، روغن ، قابلمه ها و ... را در نزدیکی گاز و لیوان ها و بشقاب ها و ... را در اطراف ظرف شویی قرار دهید .
  4. در هنگام انتخاب رنگ پرده و یا رنگ کاشی برای آشپزخانه های اوپن باید رنگ آن ها را سالن پذیرایی تان هماهنگ کنید ؛ در غیر این صورت این مناطق از سوی کسانی که در پذیرایی می نشینند مورد توجه قرار خواهد گرفت . برای آشپزخانه های اوپن می توانید از پرده های حصیری استفاده نمایید تا در صورتی که می خواهید مانع از دیده شدن داخل آشپزخانه شوید . هم چنین برای پرده و کابینت ها نیز رنگ های روشن مانع از تمرکز نگاه میهمانان خواهد شد .
  5. بهتر است که برای نور پردازی آشپزخانه های اوپن از نورهای مهتابی در قسمت زیر کابینت ها برای روشن شدن میز کارتان استفاده کنید . برای کل فضای تان نیز نصب یک لوستر کافی است . هم چنین لامپ های هالوژنی نیز باعث زیبایی آشپزخانه تان خواهد شد .
  6. لزومی ندارد کف پوشی که برای آشپزخانه تان انتخاب می کنید هماهنگ با کف پوش پذیرایی تان باشد . اگر پذیرایی تان توسط موکت پوشیده شده است ، آشپزخانه تان می تواند سرامیک باشد . اما اگر تمام خانه تان کف پوش سرامیک یا پارکت است باید آشپزخانه تان را نیز با همان کف پوش بپوشانید . دقت داشته باشید اگر فرش یا قالیچه داخل آشپزخانه تان می اندازید آن را به خوبی بر روی زمین محکم کنید تا روی آن سر نخورید.
پست های مرتبط